• قرارداد آتلیه عکاسی عروس و داماد

    راهنمای عقد قرارداد آتلیه عکاسی و تصویربرداری عروس و داماد

    قرارداد آتلیه:

     این مقاله راهنمای عقد قرارداد آتلیه عکاسی و تصویربرداری مجالس مورد نظر شما است.

    آنچه از یک جشن (عقد، عروسی و…) باقی می ماند خاطره، فیلم و عکس است، هیچ عروس و دامادی هم حاضر نیست این لحظه های بیاد ماندنی و عاشقانه را از دست بدهد.

    انتخاب آتلیه عکاسی و تصویربرداری یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی مقدمات جشن عروسی است، بنابراین در انتخاب آتلیه دقت بسیار داشته باشید و مواردی نظیر تجربه و خوش ذوق بودن تیم عکاسی و تصویربرداری، رعایت اخلاق حرفه‌ای، احترام به مشتری را با توجه به سلیقه و بودجه خود، در نظر بگیرید.

      قرار است امــروز برای عقد قرارداد آتلیه تشریف ببرید؟

      ما به شما کمک می کنیم علاوه بر مفادی که از پیش در قرارداد ذکر شده است، به چه نکاتی توجه کنید و آن‌ها را به صورت کتبی در قرارداد بنویسید تا با خیالی آسوده، جشن عروسی شما، در قاب دوربین ثبت و جاودانه شود.

    پیشنهاد می کنم برای امضای قرارداد، عروس خانم و آقای داماد، هر دو حضور داشته باشند تا سلیقه هر دو برای انتخاب‌های مختلف و درج در قرارداد، لحاظ گردد.

    از آنجا که تمامی آتلیه های عکاسی و تصویربرداری، قراردادهایی از پیش آماده و با قالبی مشخص دارند، قطعاً قرارداد جشن شما هم در همان قالب آماده، نوشته و به امضای طرفین می رسد.

      با توجه به حساسیت های بالای عکس و تصویر جشن عروسی، بهتر است موارد مد نظرتان از همین ابتدا در قرارداد درج شود و برای آنها شرط فسخ و یا جبران خسارت اعلام گردد.

      قراردادهای خصوصی بر طبق ماده 10 قانون مدنی ایران و با توافق طرفین منعقد می‌گردد.

    در ماده قانونی داریم که : «قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ و برای طرفین لازم الاجراست.»

    پس شروط خود را مکتوب به قالب اصلی قرارداد اضافه کنید.

      در قسمت اول:

    این مقاله آورده‌ایم که چه مواردی بایستی در قرارداد مکتوب شود.

      در قسمت دوم:

     بندهای حقوقی برای درج در قرارداد را توضیح می‌هیم که به شما کمک می کند تا حق و حقوق خود را به عنوان یک طرف قرارداد، بشناسید.

    چه مواردی باید در قرارداد ذکر شود؟

    دقت داشته باشید که در قرارداد آتلیه، اطلاعات زیر آمده باشد:

    1. تاریخ عقد قرارداد: در بالای سربرگ قرارداد آمده است.
    2.  شماره قرارداد:  در بالای سربرگ قرارداد آمده است.
    3.  مشخصات دو طرف قرارداد: در این قسمت ‌بایستی این اطلاعات در خصوص آتلیه ذکر شود(نام آتلیه، شماره پروانه کسب، آدرس دقیق، تلفن، شماره همراه، فکس، نام مدیر آتلیه )
    4. روز و تاریخ مراسم شما
    5.  ذکر ساعت شروع و خاتمه مراسم: پایان کار گروه تصویربرداری تا پایان مراسم تالار عروسی و یا باغ تالار می‌باشد و در اکثر آتلیه ها تا ساعت 11 شب است.
    6. در صورت نیاز به فیلمبرداری آخر شب یا ساعت اضافه حتماً این موارد در قرارداد به همراه هزینه هر ساعت اضافه ذکر کنید.
    7. نوع فرمت تصویربرداری: مثل 4Kو یا… .
    8.  تعداد دوربین حاضر در مراسم
    9. تعداد تصویربرداران و جنسیت تصویربرداران
    10.  هزینه ورودی آتلیه عکاسی ، هزینه ورودی باغ
    11.  عکاسی آتلیه: لوکیشن‌ها،
    12. عکاسی باغ ، ذکر عمومی یا خصوصی بودن باغ
    13.  عکاسی مراسم در تالار عروسی و سر مراسم عقد
    14.  عکاسی اسپرت
    15.  ساخت کلیپ اسپرت: بیان دقیق نحوه ساخت کلیپ و فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود.

    شاید برای شما مفید باشد: مقدمات جشن عروسی

     16. پخش کلیپ در مراسم  

     17. تصویربرداری کرین

    18.  تصویربرداری هلی شات

     19.مونتاژ فیلم: در صورت داشتن سلیقه موسیقی خاص برای میکس می‌بایست به آتلیه از قبل ارائه دهید که از چه موزیک‌ها و ترانه‌های استفاده کنند، در غیر اینصورت کار به صورت استاندارد آتلیه انجام می‌گردد.

     20. آلبوم عکس: سایز و تعداد برگ و نوع جلد.

    21.  آلبوم اسپرت: سایز و تعداد برگ و نوع جلد.

    22. شاسی و عکس سر مجلس

    23.  لیت سر مجلسی:(لیت ها از انواع محصولات تزئینی می‌باشد که معمولاً از MDF در چند تکه ساخته می‌شوند که به وسیله دستگاه های cnc به روی آنها طرح ها، نقش ها، اسم، جمله و … حکاکی میشود. لیت ها دارای موارد استفاده بسیاری هستند)

     24. هزینه باغ و حمل و نقل تیم تصویربرداری

    25. اطلاع از وجود برق اضطراری در آتلیه

    26. دریافت فیلم مادر و خام عکس: در صورت داشتن هزینه، حتماً در قرارداد اعلام شود.

     27. اعلام آدرس دقیق گل‌فروشی و آرایشگاه عروس خانم به آتلیه و هماهنگی ساعت جهت حضور تیم تصویربرداری

    28. سی در صد از کل مبلغ قرارداد، به عنوان بیعانه از طرف شما در هنگام قرارداد به آتلیه پرداخت می شود که ‌بایستی این بیعانه در قرارداد درج شود.

     29. پنجاه درصد دیگر از مبلغ بایستی حداکثر تا دو روز قبل از برگزاری مراسم به آتلیه پرداخت شود، دقت فرمایید بیست درصد نهایی را می‌بایست در هنگام تحویل گرفتن فیلم و عکس و پس از اینکه همه مفاد قرارداد توسط آتلیه بصورت کامل انجام شد، پرداخت کنید.

    این مبلغ در واقع برای حُسن انجام قرارداد توسط آتلیه می باشد.

    دقت کنید عرف بیشتر آتلیه‌ها پرداخت هشتاد درصد هزینه قبل مراسم و بیست درصد هنگام تحویل فیلم و عکس ها می‌باشد، شما نیز سعی کنید این بیست درصد را برای حسن انجام قرارداد نزد خود نگه دارید.

    قسمت دوم: اضافات قرارداد آتلیه

    آوردن موارد زیر در قرارداد آتلیه عکاسی و تصویربرداری باعث می‌شود تا آتلیه وظایف و تعهدات خود را به نحو احسن در مراسم شما انجام دهد، بنابراین تعارف را کنار گذاشته و تمامی این موارد را در قرارداد خود قید کنید:

    1. در قرارداد قید گردد در صورت عدم ایفای تعهد از طرف آتلیه عکاسی، مبلغ باقیمانده (همان 20%) تا تعیین خسارت توسط ( اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران)نزد طرف دیگر قرارداد (یعنی شما)به امانت می‌ماند، بدیهی است پس از تعیین خسارت از محل آن استیفا می‌گردد.
    2. آتلیه باید متعهد شود در صورتی که به هر دلیلی، یکی از مفاد قرارداد به درستی انجام نشد، چه مبلغ خسارتی به شما پرداخت می کند و شما می‌توانید از مبلغی که به عنوان حسن انجام کار، پرداخت نکرده بودید، برداشت کنید.
    3. در قرارداد آورده شود در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه و فورس ماژور که موجب انجام نشدن مراسم عروسی‌گردد، جریمه‌ای به طرف غیر آتلیه (یعنی شما) تعلق نگیرد. (یکی از شرایط فسخ قرارداد توسط شما) 

    شاید برای شما مفید باشد: عکاسی فرمالیته چیست؟

    4. در قرارداد آورده شود در صورت کنسل شدن مراسم عروسی، چه مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن، می‌بایست پرداخت کنید.این مبلغ به صورت یک عدد ثابت و یا به صورت درصدی از کل قرارداد به شکل واضح قید شود.

    5. در قرارداد آورده شود درصورت درخواست جهت تغییر روز مراسم توسط شما، آیا آتلیه اجازه تغییر روز را به شما می‌دهد یا خیر و حداکثر تا چند روز قبل از برگزاری مراسم، شما می‌توانید روز جشن را تغییر دهید و در صورت موافقت، با چه شرایط مالی این اتفاق صورت می گیرد.

    6. در صورت بد بودن روتوش و پایین بودن کیفیت عکس ها و فیلم از نظر عروس و داماد، آتلیه می‌بایست مبلغی را به عنوان خسارت به ایشان پرداخت کند و یا اقدام به اصلاح و چاپ مجدد بدون اخذ هزینه اضافه کند.

    (این مبلغ خسارت می تواند از بیست درصد باقیمانده هزینه که به صورت امانی نزد عروس داماد می باشد، اخذ گردد.)

    7. در صورت از بین رفتن بخشی از فیلم یا عکس مراسم، به هر دلیلی ، آتلیه ملزم به پرداخت خسارت  باشد. 

    8. در صورت به وجود آمدن اختلاف بین عروس و داماد و طلاق، بعد از پرداخت کل هزینه و تسویه حساب از طرف ایشان، در حضور هر دو نفر، عکس و فیلم نابود خواهد شد مگر به تشخیص قضایی و حکم دادگاه، مورد دیگری برای ارائه فیلم و عکس به یکی از طرفین اعلام گردد.

    اگر موارد دیگری به نظرتان رسید با توافق آتلیه به قرارداد اضافه کنید.

    این مطلب را مد نظر داشته باشید که شرایط باید با توافق هر دو طرف به قرارداد اضافه گردد.

    امیدوار هستم با استفاده از مطالب این مقاله و عقد قرارداد مناسب لحظات شاد و عاشقانه مجلس شما به صورتی شایسته  ثبت گردد و خاطره آن به خوبی برای شما بماند.

    نمونه قالب قرارداد آتلیه عروس و داماد!!!

    نمونه قرارداد آتلیه عروس و داماد.
    نمونه قرارداد آتلیه عروس و داماد.
    نمونه قرارداد آتلیه عروس و داماد.

    چت واتساپ:09139595739 تلفن تماس: 03145292375 ایمیل: photoiraniyan@gmail.com

    مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

    این مطلب برای شما مفید بود

    تمام حقوق متعلق است به عکاسی ایرانیان
    ×
    آغاز گفتگو با پشتیبان
    سلام و عرض ادب ! پرسشی دارید ، از من بپرسید
    رحمانی Whatsapp chat
    شروع مکالمه